Terapia
Dogoterapia i Hipoterapia wspomagają konwencjonalne metody pracy terapeutycznej, rewalidacyjnej i edukacyjnej. Stymulacja rozwoju dziecka wymaga stosowania alternatywnych, czasami niekonwencjonalnych metod i form pracy.
Jedną z form zajęć wspomagających rozwój, doskonałe łączącą naukę, zabawę i rewalidację jest właśnie terapia wykorzystująca kontakt z psem lub koniem. Pomaga przełamywać bariery lękowe, ułatwia budowanie zaufania pomiędzy uczniem a terapeutą, wycisza, usprawnia komunikację, obniża poczucie samotności, podnosi poczucie własnej wartości, odstresowuje.
W czasie zajęć i zabaw naturalna spontaniczność i radość zwierząt pozwalają dziecku odczuć satysfakcję z wykonywanych przez nie zadań, a także mobilizują je do podejmowania nowych wyzwań.
Zajęcia mają na celu:
- wspomagać ogólny rozwój dziecka;
- zredukować poziom lęku przed rzeczywistością społeczną, przyrodniczą, czasami też przed zwierzętami, np. psem i koniem;
- wpłynąć korzystnie na rozwój percepcji węchowej, smakowej, wzrokowej, słuchowej i czuciowej, bez których zdobywanie rzetelnej wiedzy o świecie nie jest możliwe;
- poprawić koncentrację uwagi i zredukować poziom lęku przed sytuacjami zadaniowymi;
- rozwinąć podstawowe umiejętności służące do świadomego
i samodzielnego poznawania rzeczywistości; - wyposażyć dziecko w nowe umiejętności, doświadczenia;
- wpłynąć na poprawę równowagi oraz na jakości funkcjonowania ucznia poprzez m. in. relaksację;
- uczyć dzieci współpracy, prawidłowego kontaktu wzrokowego, radzenia sobie z trudnymi sytuacjami, komunikowania próśb i pragnień.
Korzyści płynące z terapii
ze zwierzętami są następujące:
- poprawa kondycji psychicznej i fizycznej;
- budowanie pozytywnego nastawienia do siebie i otoczenia;
- usuwanie barier psychicznych, społecznych i izolacji,
nawiązywanie kontaktów ze światem, aktywizacja; - wspomaganie w rozwoju fizycznym i umysłowym;
- naturalne wyciszenie, harmonia i równowaga psychiczna;
- pomoc w zaburzeniach koncentracji uwagi;
- wspomaganie rehabilitacji m. in. osób niewidomych, autystycznych,
z upośledzeniem umysłowym i mózgowym porażeniem dziecięcym; - socjalizacja człowieka ze zwierzętami.
Serdecznie zapraszamy do współpracy!